Termoficarea in Bucuresti – prezent si perspective
marți, octombrie 20, 2009 18:32In cadrul seminariilor complet gratuite adresate membrilor si reprezentantilor asociatiilor de proprietari (din toate sectoarele Capitalei), Miercuri, 20.01.2010, ora 11.00, la Sala de Consiliu a Primariei Sectorului 4 Bucuresti, a avut loc seminarul cu tema: termoficarea in bucuresti- prezent si perspective.
Au participat: reprezentanti ai asociatiilor de proprietari din Bucuresti (118), reprezentantul ANRC (Director Cristian Oniceanu), reprezentantul ANPSC (ing. Ion Feodorov), reprezentanti ai Serviciilor pentru Asociatiile de Proprietari din cadrul Primariilor de Sector (sector 4 si 6), reprezentanti ai RADET Bucuresti (Director Ing Ovidiu Gardus, Ing. Constantin Petriu, Ing. Mihai Popescu, Ing.Cristian Tabacaru, Ing Virgili Untea, Ing Nina Paciu, Ing Paula Stan, Ing Codruta Gheorghiu), reprezentanti ai Distrigaz, specialisti in domeniu (Ing Radu Dumitrescu, Ing Tudor Popescu)
Reprezentantii prefecturii municipiului bucuresti, Primariei Generale a Municipiului Bucuresti, Consiliului general Al Municipiului Bucuresti au lipsit si de aceasta data!
Dupa cum se stie, incalzirea centralizata este un serviciu comunitar de utilitate publica de mare importanta pentru conditiile de locuire ale cetatenilor unui oras.
Cu toate acestea, s-a constatat ca de 20 de ani se tergiverseaza sistematic reformele reale a marilor operatori de termoficare, precum RADET si ELCEN, parti ale aceluiasi sistem.
Studiile firmelor de consulta FACTOR&TRAPEC din 2004-2006, Grontmij Carl Bro & Ath, precum si A.T. Kearney Romania, pun in evidenta cu pregnanta lipsuri grave in managementul sitemului centralizat de incalzire din Bucuresti si ofera solutii, care insa sunt privite cu aroganta de autoritatile locale, aroganta sub care se ascund numeroase interese obscure.
Astfel, studiile arata ca RADET functioneaza fara a respecta Legea 51/2006 si legea 325/2006, intrucat:
a) Nu a fost transformata in societate comerciala pana la termenul maxim – 21 martie 2008;
b) Serviciul se desfasoara fara sa existe un Ragulament al serviciilor aprobat de Consiliu, care sa stabileasca drepturile si obligatiile operatorilor si utilizatorilor, regia functionand dupa bunul plac al politicienilor care numesc directorii regiei pe criterii politice;
c) Nu i s-au impus indicatori de performanta de rezultat si nu s-a organizat monitorizarea obiectiva a acestora, prin care sa e masoare calitatea serviciilor prestate la utilizatori si sa se asigure apararea utilizatorilor de abuzurile de pozitie dominanta ale operatorului, precum si pentru evaluarea corecta a efectului investitiilor facute;
d) Nu are contract de delegare, functionand ilegal, fiind nesocotite obligatiile si responsabilitatile legale de gestionare a bunurilor publice si private ale UAT aflate in administrare la RADET;