Ref: Ordonanţă de urgenţă nr. 70 din 31/08/2011 privind măsurile de protecţie socială în perioada sezonului rece.
marți, octombrie 9, 2012 11:37
Catre: GUVERNUL ROMANIEI, Domnului Prim-ministru victor ponta
spre stiinta:
- Ministerul Muncii, Familei si Protectiei Sociale, doamnei Ministru mariana campeanu
- senatul romaniei, domnului presedinte crin antonescu
- camera deputatilor, domnului presedinte valeriu zgonea
Stimate domnule,
Pe fondul de rationalizare a ajutoarelor sociale (de 4 ani plafoanele au crescut nesemnificativ iar preturile au explodat) intentia autoritatilor locale si centrale si a celor locale de a face economii la buget si de a elimina subventia la energie termica nu poate fi acceptata fara o crestere importanta a ajutoarelor pentru incalzirea locuintelor.
Liga Asociatiilor de Proprietari Habitat atrage atentia asupra faptului ca OU 70/2011 privind măsurile de protecţie socială în perioada sezonului rece a adus in plus doar o transa intre 615 si 786 lei cu o compensare de 5%! Adica doar 10 lei pentru suma de 200 de lei de platit pentru incalzire.
1. Solicitam inlocuirea art. 8 alin 2 cu valorile de mai jos:
Pentru perioada 1 octombrie 2012 – 30 aprilie 2013, compensarea procentuală a valorii efective a facturii la energie termică, se acordă după cum urmează:
trepte venituri -familiile şi persoanele singure al căror venit net mediu lunar pe membru de familie, respectiv al persoanei singure se situează in una dintre situatiile de mai jos |
compensare |
observatii |
< 400 lei |
90% |
pentru persoana singura compensarea se majoreaza cu 10% |
400,1- 500 lei |
80% |
|
500,1- 600 lei |
70% |
|
600,1- 700 lei |
60% |
|
700,1- 800 lei |
50% |
|
800,1- 900 lei |
40% |
|
900,1- 1.000 lei |
30% |
|
1.000,1- 1.100 lei |
20% |
|
1100,1- 1.200 lei |
10% |
2. Consideram ca ajutoarele trebuie sa fie acordate in toata perioada in care se furnizeaza agent termic. Existe zone in tara in care sezonul rece este intre 01 octombrie si 30 aprilie. Termenele din Ordonanta trebuie modificate astfel incat sa fie prinsa perioada de furnizare a agentului termic. Atentie: acest punct de vedere este sustinut si de COGEN Romania (Asociatia Profesionala a Producatorilor de Energie Electrica si Termica in Cogenerare).
3. Solicitam ca noua legislatie privind acordarea ajutoarelor de incalzire sa fie elaborata in colaborare cu reprezentantii autoritatilor publice locale, asociatiilor de proprietari si organizatiilor neguvernamentale active in domeniul protectiei sociale si sa se bazeze pe evaluari responsabile privind impactul social al masurilor planificate.
4. Solicitam actualizarea consumului mediu lunar de energie termică (anexa 1, OU 70) in functie de evolutia temperaturilor medii exterioare. (ponderea zilelor cu temperaturi extreme este din ce in ce mai mare!)
5. Solicitam introducerea consumului de energie termica pentru apa calda menajera in cuantumul consumului mediu lunar pentru care se acorda ajutoarele.
Respingem ferm politica de rationalizarea ajutoarelor de incalzire numai pe pentru a se realiza economii semnificative la buget (de care am avut parte cu prisosinta in ultimii ani!), care reprezinta o abordare profund eronata, cu efecte devastatoare asupra bunastarii populatiei, puterii de cumparare si, implicit, asupra sanselor de redresare economica.
De asemenea, consideram ca, pe termen mediu si lung, doar masurile de eficienta energetica vor dimensiona o factura suportabila atat pentru cetatean cat si pentru bugetul de protectie sociala.
Reamintim ca in Constitutie se prevede faptul ca Romania este un stat social si care are obligatia de a asigura cetatenilor un nivel de trai decent. Consideram ca in lipsa adoptarii masurilor propuse, in iarna 2012/2013 vom asista la probleme grave in randul familiilor cu venituri reduse.
Speram ca demersul nostru care intruneste adeziunea tuturor membrilor si reprezentantilor asociatiilor de proprietari va avea o rezolvare cat mai rapida.
PRESEDINTE
Mihai MEREUTA