Comunicat in legatura cu eliminarea subventiei la energia termica in perioada imediata
joi, mai 12, 2011 10:37Pe fondul de rationalizare a ajutoarelor sociale (de mai bine de 2 ani plafoanele au ramas la acelasi nivel iar preturile au explodat) intentia de a face economii la buget si de a elimina subventia la energie termica nu poate fi acceptata fara o crestere importanta a ajutoarelor pentru incalzirea locuintelor.
Solicitam actualizarea de urgenta a treptelor de venit pentru care se acorda ajutoare.
Pentru perioada 1 octombrie 2011 – 30 aprilie 2012, compensarea procentuală a valorii efective a facturii la energie termică, se acordă după cum urmează:
trepte venituri
-familiile şi persoanele singure al căror venit net mediu lunar pe membru de familie, respectiv al persoanei singure se situează in una dintre situatiile de mai jos |
compensare | observatii |
< 300 lei |
90% |
pentru persoana singura compensarea se majoreaza cu 10% |
300,1- 400 lei |
80% |
|
400,1- 500 lei |
70% |
|
500,1- 600 lei |
60% |
|
600,1- 700 lei |
50% |
|
700,1- 800 lei |
40% |
|
800,1- 900 lei |
30% |
|
900,1- 1.000 lei |
20% |
|
1000,1- 1.100 lei |
10% |
Respingem tendinta de a focaliza ajutoarelor doar pe persoanele care au venituri sub un 1 dolar pe zi, iar asta inseamna de fapt ca Romania adopta standarde de protectie sociala similare celor mai sarace state africane.
Guvernantii si specialistii FMI, Bancii Mondiale si Comisiei Europene trebuie sa tinta cont ca, in conformitate cu datele Eurostat, 43% din populatia Romaniei se afla in risc de excluziune sau saracie, adica 9,1 milioane de romani se confrunta cu saracia, deprivarea materiala, excluziunea de pe piata muncii sau raman in risc de saracie si dupa ce primesc ajutoare/prestatii sociale.
Solicitam ca noua legislatie privind acordarea ajutoarelor de incalzire sa fie elaborata in colaborare cu reprezentantii autoritatilor publice locale, asociatiilor de proprietari si organizatiilor neguvernamentale active in domeniul protectiei sociale si sa se bazeze pe evaluari responsabile privind impactul social pe termen scurt si lung al masurilor planificate. Atragem atentia ca rationalizarea ajutoarelor de incalzire numai pe pentru a se realiza „economii semnificative la buget” reprezinta o abordare profund eronata, cu efecte devastatoare asupra bunastarii populatiei, puterii de cumparare si, implicit, asupra sanselor de redresare economica.
De asemenea, tinand cont ca, pe termen mediu si lung, doar masurile de eficienta energetica vor dimensiona o factura suportabila atat pentru cetatean cat si pentru bugetul de protectie sociala, propunem revizuirea cadrului legal prin consultarea obligatorie si reala a reprezentantilor asociatiilor de proprietari si finantarea corespunzatoare a acestor masuri.
Reamintim ca in Constitutie se prevede faptul ca Romania este un stat social. Consideram ca in lipsa adoptarii masurilor propuse, in iarna 2011/2012 vom asista la un adevarat genocid in randul familiilor cu venituri reduse.
Speram ca demersul nostru care intruneste adeziunea tuturor membrilor si reprezentantilor asociatiilor de proprietari va avea o rezolvare cat mai rapida.
PRESEDINTE Mihai MEREUTA |