Informarea corectă, doar din surse oficiale, este foarte importantă. Cu calm, responsabilitate, toleranță și dând dovadă de solidaritate vom trece împreună și peste această situație! Numai bine vă doresc


DE 29 DE ANI – REPREZENTARE NAȚIONALĂ ȘI INTERNAȚIONALĂ A ASOCIAȚIILOR DE PROPRIETARI DIN ROMÂNIA! ORGANIZAȚIE MEMBRĂ IUT – INTERNATIONAL UNION OF TENANTS

Arhiva pentru aprilie, 2012

RECOMANDĂRI PENTRU PREVENIREA FURTURILOR DIN LOCUINŢE

luni, aprilie 30, 2012 11:31

SFATURI  PREVENIRE

  • Nu permiteţi accesul în locuinţă persoanelor necunoscute, indiferent de motivul invocat;
  • Nu furnizaţi informaţii despre vecinii dumneavoastră persoanelor necunoscute care pretind că reprezintă diverse instituţii sau oferă diverse servicii;
  • Acordaţi atenţie când la uşa dumneavoastră se prezintă persoane necunoscute care declară că vin din partea unor rude ale dumneavoastră, care sunt plecate în străinătate sau sunt din alte localităţi;
  • Acordaţi atenţie când la uşa dumneavoastră se prezintă persoane necunoscute care declară că fac parte din diferite instituţii sau societăţi; solicitaţi legitimaţia de serviciu şi buletinul de identitate, şi reţineţi numele, prenumele şi seria actului de identitate;
  • Când aveţi cel mai mic dubiu, nu ezitaţi să contactaţi instituţiile pe care pretind că le reprezintă, pentru a vă convinge de veridicitatea celor spuse; dacă sunteţi îngrijorat sunaţi la poliţie;
  • Nu lăsa acea persoană să te oprească să faci acest lucru, sustinând că se grăbește. O persoană serioasă nu va avea nimic împotriva acestui lucru şi va aştepta afară până vei suna. Adu-ți aminte să ai ușa închisă până suni și te convingi că persoana este ceea ce susține că este;
  • Daca persoanele ezita sa se identifice, nu staţi la discuţie;
  • Ai grijă la agenții comerciali care sună neanuntați și încearcă să te convingă să cheltui bani pe anumite  scheme de investiții. Astfel de scheme nu-ți garantează că vei câștiga bani, ba mai mult ai putea să pierzi o sumă mare;
  • Învatati copiii ca atunci cand suna cineva la usa sa nu se tradeze daca sunt singuri acasa;
  • Învatati copiii sa nu dea relatii nimanui despre locuinta sau bunurile din aceasta si sa nu deschida usa nimanui in lipsa dvs.;

UŞĂ APARTAMENT

  • Nu permiteţi persoanelor străine să intre în locuinţa dumneavoastră, indiferent de motivele invocate;
  • Uşile trebuie să fie solide, cu sisteme de închidere sigure. Montaţi la uşă un vizor. Întotdeauna trebuie să vedeţi din casă cine este la uşă şi să deschideţi numai după ce v-aţi convins asupra identităţii şi intenţiilor persoanelor respective. Lipsa vizorului reprezintă o imprudenţă pe care unii au plătit-o scump;
  • Nu lăsa niciodată o cheie de rezervă într-un loc ascuns, cum ar fi preşul de la uşă, într-un ghiveci sau în cutia poştală. Înlocuiţi imediat încuietoarea dacă aţi pierdut o cheie. Nu lăsaţi cheile la gâtul copilului, deoarece un răufăcător va fi tentat să-l urmărească şi să i le subtilizeze;
  • Evitaţi discuţiile despre bunurile de valoare aflate în locuinţă.
  • Nu ţineţi sume mari de bani sau bijuteri în casă, neasigurate şi nu lăsaţi impresia că deţineţi astfel de bunuri;
  • Uşa de acces să fie prevăzută cu două încuietori, având sisteme de chei diferite şi cu lanţ de siguranţă pe interior;
  • Dacă părăsiţi locuinţa în timpul nopţii lăsaţi o lumină aprinsă sau un aparat de radio în funcţiune;
  • Nu spuneţi când sunteţi plecaţi în vacanţă.Nu lăsaţi bilet în uşă sau mesaje pe robotul telefonic prin al căror conţinut să certifice absenţa dumneavoastră;

GEAM FEREASTRĂ

  • În cazul caselor la curte şi a apartamentelor situate la parter este necesar să vă protejaţi ferestrele cu grilaje metalice ale căror capete de prindere să fie încastrate în zid, iar spaţiile dintre bare să fie de dimensiuni mici;
  • Draperiile sau jaluzelele vă pot feri locuinţa de priviri indiscrete. Nu lăsaţi ca bunurile de valoare să se vadă prin fereastră;

INTRAREA ÎN BLOC

  • Instalarea unui interfon, montarea unei yale la uşile de acces în scara blocului şi existenţa de chei numai la cei ce locuiesc cu forme legale în imobil, vă oferă sentimentul de siguranţă;
  • Nu lăsaţi necunoscuţii să pătrundă în bloc sau nu ţineţi uşa deschisă pentru cineva care soseşte când tu ieşi din clădire;
  • Administraţia blocului trebuie să acorde o mai mare atenţie persoanelor angajate să asigure curăţenia în spaţiile comune, întrucât acestea ajung să cunoască foarte bine programul locatarilor şi pot furniza informaţiile unor indivizi răuvoitori;
  • Angajarea unui paznic cel puţin în intervalul orar 06-16;

ILUMINAT

  • La intrarea în holul blocului, de cum se lasă seara sau pe palierele care nu sunt prevăzute cu geamuri, trebuie să existe o lumină permanentă;
  • Becurile de iluminat interior şi exterior vor fi montate cu sisteme de asigurare pentru a nu fi sparte sau scoase din circuit cu uşurinţă;

BOXE

  • Montarea de grilaje metalice pentru uşile de acces în subsoluri, boxe, terasă şi intrările suplimentare;

 TRANSFORMATOARE

  • Tablourile electrice şi contoarele de pe paliere sau de la parterul imobilului să fie asigurate corespunzător prin montarea unor cutii metalice;

ASCENSOR (LIFT)

  • Asiguraţi contragreutăţiile metalice ale ascensorului prin sudarea acestora cu ajutorul unor dispozitive metalice, astfel încât să împiedicaţi sustragerea lor;

CASE

  • Un gard sau un zid te poate scăpa de hoţi ;
  • Instalaţi un dispozitiv de supraveghere video a perimetrului locuinţei împreună cu sistem de alarmă. De asemenea instalaţi un sistem de iluminare cu senzori de mişcare în curtea casei şi un interfon la partea de acces;
  • Nu depozitaţi în curtea casei, la vedere, ambalajele unor obiecte de valoare; 

DIRECŢIA GENERALĂ DE POLIŢIE
A MUNICIPIULUI BUCUREŞTI
-SERVICIUL DE ANALIZĂ ŞI PREVENIRE A CRIMINALITĂŢII

Acest post a fost postat in categoria: Noutati

CONSILIERE GRATUITA PRIVIND SUPRAVEGHEREA LUCRARILOR DE REABILITARE TERMICA A CLADIRILOR

miercuri, aprilie 25, 2012 17:19

Avand in vedere necesitatea si importanta supravegherii lucrarilor de reabilitare termica a cladirilor cu personal specializat si responsabil in ceea ce priveste buna executie a lucrarilor (personal angajat de catre beneficiar – asociatia de proprietari) va invitam in fiecare zi de Joi, intre orele 11.00 – 15.00, la sediul Ligii Asociatiilor de Proprietari Habitat (Sphera Building Center din str. Serg. Nutu Ion, nr. 44, zona razoare – fosta ventilatorul- sect. 5, Bucuresti) la un program de consiliere gratuita!

Atentie!
printre RESPONSABILITATILE PERSONALULUI ANGAJAT pentru a supraveghea reabilitarea termica se regasesc:

  • Verifica existenta AUTORIZATIEI DE CONSTRUCTIE, precum si indeplinirea conditiilor legale cu privire la aceasta;
  • Controleaza respectarea prevederilor cu privire la verificarea proiectelor de catre verificatori atestati prin cerintele stabilite prin Legea 10/1995;
  • Urmareste realizarea constructIilor in conformitate cu prevederile contractului, proiectelor, caietelor de sarcini si a reglementarilor tehnice in vigoare;
  • Participa la verificarea in fazele determinante si la intocmirea proceselor verbale de lucrari ascunse;
  • Verifica respectarea legislatiei cu privire la materialele utilizate;
  • Interzice utilizarea de materiale semi si prefabricate necorespunzatoare sau fara certificate de conformitate, declaratie de conformitate sau fara agrement tehnic;
  • Urmareste executia lucrarilor in ritmul si la termenele prevazute in Graficul de Esalonare a Lucrarilor;
  • Admite la plata numai lucrarile corespunzatoare din punct de vedere calitativ;
  • Tine evidenta volumelor de lucrari executate astfel incat situatiile de plata sa reflecte valoarea acestora, in conformitate cu clauzele contractuale;
  • Cere executantului, dupa caz, sistarea executiei, demolarea sau refacerea lucrarilor executate necorespunzator;
  • Completeaza „Jurnalul zilnic de santier”, cuprinzand: starea vremii, temperatura aerului, fazele de executie, utilajele, numarul muncitorilor;
  • Pentru problemele aparute in timpul executiei, respectiv neconformitati si/sau neconcordante, va intocmi „Procese verbale de constatare” insotite, cand este cazul, de documente foto.
  • Transmite executantului, proiectantului si investitorului sesizarile proprii privind neconformitatile si neconcordantele aparute pe parcursul executiei;
  • Participa la intocmirea proceselor verbale de lucrari ascunse, procese verbale de receptie calitativa a lucrarilor pe parcursul executiei si la fazele determinante impreuna cu reprezentantii Inspectiei de Stat in Constructii.
  • Documentele intocmite pe parcursul executiei, certificatele de calitate precum si alte documente ce privesc calitatea executiei vor fi avizate de catre consultant si vor constitui parte a „Cartii Constructiei”;
  • Verifica respectarea prevederilor legale cu privire la cerintele stabilite prin Legea 10/1995 cu privire la calitatea constructiilor in cazul efectuarii de modificari ale documentatiilor;
  • Participa la verificarea lucrarilor pe faza de executie si dispune masuri pentru asigurarea efectuarii de catre executant a tuturor verificarilor de calitate stabilite de normele tehnice;
  • Responsabilul va cere constructorilor ca in termen de 30 de zile de la incheierea Procesului Verbal de Receptie Preliminara sa prezinte, pentru verificare, situatiile definitive ale lucrarilor, care dupa verificare vor fi inaintate cu propuneri Beneficiarului spre aprobare.
  • Responsabilul va aprecia momentul terminarii lucrarilor si va informa beneficiarul convocarea Comisiei de Receptie si va asigura secretariatul acestei comisii. Dupa receptia la terminarea lucrarilor Responsabilul urmareste rezolvarea remedierilor cuprinse in anexele Procesului Verbal de Receptie in cel mult 90 de zile calendaristice;
  • Responsabilul va urmari comportarea lucrarilor in perioada de garantie (12 luni de la data intocmirii Procesului Verbal de Receptie si in cazul aparitiei unor defectiuni va informa Beneficiarul si impreuna cu proiectantul, dupa caz, va propune masuri pentru remedierea urgenta a defectelor. Va urmari si va tine evidenta acestor defectiuni.
  • Responsabilul va asigura toate relatiile cu autoritatile in drept din domeniul investitii-constructii, pe toata perioada lucrarilor si se va ingriji ca acestea sa fie satisfacute cu privire la respectarea reglementarilor specifice.

Pentru a putea acoperi cat mai multe dintre aceste responsabilitati, pentru a discuta problemele de care v-ati lovit pe parcursul reabilitarii sau pentru a va informa eficient in domeniu, va asteptam in fiecare joi (intre orele 11.00 – 15.00) la sediul nostru!

Programul demareaza Joi, 03 mai!

Actiuni casa plus 2012

Acest post a fost postat in categoria: Noutati

Conferinta cu tema: SALUBRIZAREA SI IGIENIZAREA IN MUNICIPIUL BUCURESTI!

marți, aprilie 10, 2012 14:56

INVITATIE

                In cadrul seminariilor complet gratuite adresate membrilor si reprezentantilor asociatiilor de proprietari, Miercuri, 25.04.2012, ora 11.00, la Sala de Consiliu a Primariei Sectorului 4 Bucuresti, are loc Conferinta cu tema: salubrizarea si igienizarea in municipiul bucresti!
Dezbaterile  vor viza:

  • Relatia asociatiilor de proprietari cu societati in domeniu;
  • Obligatiile reprezentantilor asociatiilor de proprietari cu privire salubrizare/igienizare:
  • Propuneri de modificare a legislatiei;

Invitati:

  • Reprezentanti ai asociatiilor de proprietari din Bucuresti;
  • Reprezentanti ai Serviciilor pentru Asociatiile de Proprietari din cadrul Primariilor de Sector;
  • Reprezentanti ai SOCIETATIlor in domeniu, prefecturii municipiului bucuresti, Primariei Generale a Municipiului Bucuresti, Consiliului general Al Municipiului Bucuresti,
  • Invitati permanenti: apa nova bucuresti, radet Bucuresti, 3d romania
  • Specialisti in domeniu;

Va rugam sa delegati un reprezentant la aceasta intalnire!
Sprijinul dumneavoastra, participarea specialistilor delegati sunt factori ce contribuie la ceea ce noi considerăm că sunt programe de succes.

Avand in vedere numarul limitat de locuri, va rugam sa confirmati participarea la mihai.mereuta@habitaturban.ro, fax 021.319.07.99, mobil 0744.751.416, sau adresa corespondenta: OP 49, CP 21 Sector 2 Bucuresti. www.habitaturban.ro, www.regenerareurbana.ro

presedinte: MIHAI MEREUTA – 0744.751.416; mihai.mereuta@habitaturban.ro;
director executiv: tatiana musteata – 0726.373.000; tatiana.musteata@habitaturban.ro;
Inspector resurse umane: hutan daniela – 0726.949.000; dana.hutan@habitaturban.ro
Informarea corecta si de calitate a reprezentantilor asociatiilor de proprietari cu privire la drepturile si obligatiile acestora este benefica tuturor partilor implicate!
Multumindu-va anticipat pentru PARTICIPARE, va rog sa primiti, asigurarea deplinei mele consideratii.
Cu deosebit respect,

PRESEDINTE
Mihai MEREUTA

Acest post a fost postat in categoria: Noutati

HRISTOS A ÎNVIAT!

marți, aprilie 10, 2012 14:49

Lumina Paştelui să vă încălzească sufletele, să vă deschidă inimile
spre iubire, credinţă, iertare.

HRISTOS A ÎNVIAT!

ECHIPA LIGII HABITAT:

TATIANA MUSTEATA, DANIELA HUTAN, GABRIELA BRATU, OANA VOICU, OLGA CHIBICI, MIHAI MEREUTA, RADU DUMITRESCU, ALEXANDRU TIU, BIANCA DRUC, MARTA SEICARU JENICA, GHEORGHE STANESCU

Acest post a fost postat in categoria: Noutati