Arhiva pentru martie, 2011
Obligatiile asociatiilor de proprietari cu privire la functionarea si intretinerea ascensoarelor
vineri, martie 25, 2011 10:05In cadrul seminariilor complet gratuite adresate membrilor si reprezentantilor asociatiilor de proprietari (din toate sectoarele Capitalei), Miercuri, 30.03.2011, ora 11.00, la Sala de Consiliu a Primariei Sectorului 4 Bucuresti, are loc seminarul cu tema: Obligatiile asociatiilor de proprietari cu privire la functionarea si intretinerea ascensoarelor! (parte a seminariilor saptamanale ce se desfasoara din 1997, in fiecare Miercuri).
Dezbaterile vor viza:
- Legislatia cu privire la functionarea si intretinerea ascensoarelor;
- Obligatiile asociatiilor de proprietari cu privire la functionarea si intretinerea ascensoarelor;
- Relatia cu INSPECTIA DE STAT PENTRU CONTROLUL CAZANELOR, RECIPIENTELOR SUB PRESIUNE SI INSTALATIILOR DE RIDICAT
Invitati:
- Reprezentanti ai asociatiilor de proprietari din Bucuresti;
- Reprezentanti ai ISCIR;
- Reprezentanti ai Serviciilor pentru Asociatiile de Proprietari din cadrul Primariilor de Sector;
- Reprezentanti ai prefecturii municipiului bucuresti, Primariei Generale a Municipiului Bucuresti, Consiliului general Al Municipiului Bucuresti,
- Invitati permanenti: radet Bucuresti, distrigaz, apa nova bucuresti, 3d romania
- Specialisti in domeniu;
Stabilirea unor organizatii de locuinte sociale in Romania
joi, martie 24, 2011 9:37Ref.: Proiect „Stabilirea unor organizatii de locuinte sociale in Romania” derulat de Liga Asociatiilor de Proprietari Habitat in colaborare cu Woonbron, CAPSD si DIGH (Dutch International Guarentees for Housing) si Asociatia Romana pentru Locuinte – Casa Plus
In perioada martie 2009-martie 2011 Liga Asociatiilor de Proprietari Habitat a intreprins demersurile ca in cadrul proiectului „Stabilirea unor organizatii de locuinte sociale in Romania” sa reuseasca pe de-o parte imbunatatirea cadrului legislativ necesar dezvoltarii de locuinte sociale (pasi importanti reprezentand modificarea Legii 152 cu privire la ANL si a Legii parteneriatului public privat) si constituirea unui ONG (Asociatia Romana pentru Locuinte – Casa Plus) avand ca obiectiv principal realizarea la un pret rezonabil de locuinte de calitate si implementarea unui sistem echitabil de distributie / repartizare.
In perioada martie 2009-martie 2011 Liga Asociatiilor de Proprietari Habitat a intreprins demersurile ca in cadrul proiectului „Stabilirea unor organizatii de locuinte sociale in Romania” sa reuseasca pe de-o parte imbunatatirea cadrului legislativ necesar dezvoltarii de locuinte sociale (pasi importanti reprezentand modificarea Legii 152 cu privire la ANL si a Legii parteneriatului public privat) si constituirea unui ONG (Asociatia Romana pentru Locuinte – Casa Plus) avand ca obiectiv principal realizarea, la un pret rezonabil, de locuinte de calitate si implementarea unui sistem echitabil de distributie / repartizare.
La finalul acestui proiect, in perioada 24-25 martie, la sediul Ligii Habitat de la Sphera (str. Sg Nutu Ion nr. 44 sector 5 Bucuresti), se desfasoara un workshop dedicat problematicii locuintelor sociale, la care sunt invitati reprezentanti ai sectorului locativ din Armenia, Bulgaria, Olanda si Romania.
Se va discuta si oportunitatea realizarii unei retele de cooperare in domeniu locuintelor sociale.
PRESEDINTE Mihai MEREUTA |
Obligatii ale asociatiilor de proprietari in domeniul salubrizarii si igienizarii municipiului bucuresti!
luni, martie 21, 2011 9:47In cadrul seminariilor complet gratuite adresate membrilor si reprezentantilor asociatiilor de proprietari (din toate sectoarele Capitalei), Miercuri, 23.03.2011, ora 11.00, la Sala de Consiliu a Primariei Sectorului 4 Bucuresti, are loc seminarul cu tema: Obligatii ale asociatiilor de proprietari in domeniul salubrizarii si igienizarii municipiului bucuresti! (parte a seminariilor saptamanale ce se desfasoara din 1997, in fiecare Miercuri).
Dezbaterile vor viza:
- Legislatie in domeniul salubrizarii si igienizarii
- Propuneri de imbunatire a cadrului legislativ;
- Recomandari pentru populatie;
- Obligatiile asociatiilor de proprietari;
Invitati:
- Reprezentanti ai asociatiilor de proprietari din Bucuresti;
- Reprezentanti ai firmelor de salubrizare si de igienizare;
- Reprezentanti ai Primariei Municipiului Bucuresti.
- Reprezentanti ai ANRSC
- Parlamentarii din Circumscriptia Electorala Bucuresti;
- Reprezentanti ai Serviciilor pentru Asociatiile de Proprietari din cadrul Primariilor de Sector;
- Invitati permanenti: radet Bucuresti, distrigaz, apa nova bucuresti, 3d romania;
- Specialisti in domeniu;
VA RUGAM SA NE SPRIJINITI APLICAND PREVEDEREA 2%
luni, martie 14, 2011 15:18Ce inseamna 2% pentru contribuabili
Prevederea 2% este un mecanism de transparenta fiscala prin intermediul caruia contribuabilii persoane fizice pot sa directioneze 2% din impozitul lor pe venit catre o organizatie neguvernamentala (asociatie sau fundatie). Puteti astfel decide catre cine merg (2%) din impozitele dvs.!
De ce e bine sa folositi aceasta prevedere?
• Nu va costa nimic!
- Contribuiti la eficientizarea cheltuirii banului public-deci al dvs.!
- Puteti ajuta la rezolvarea unei probleme din comunitatea dvs. directionand 2% catre o organizatie care lucreaza in acel domeniu.
- Va puteti asigura ca acei bani raman in comunitatea dvs. directionandu-i catre o organizatie locala.
Ce trebuie sa faceti?
Aflati datele de contact:
- Numele organizatiei: LIGA ASOCIATIILOR DE PROPRIETARI HABITAT
- Codul de identificare fiscala (codul fiscal) : 8557733
- Contul organizatiei in format IBAN: RO96BRDE441SV03929134410 BRD – UNIREA
Completati datele pe declaratia in functie de sursa dvs. de venit:
daca aveti venituri din salarii:
- completati declaratia 230 (punctele A si B)
Nu va faceti probleme daca atunci nu cunoasteti suma corespunzatoare a 2% din impozit. Va fi calculata de catre organele fiscale. Puteti lasa casuta necompletata. - atasati fisa (fisele) fiscale primite de la angajator (Formularul 210)
daca aveti venituri din alte surse(cedarea folosintei bunurilor, drepturi de autor, etc):
- completati declaratia 200(punctul III)
Cei care obtin, pe langa salarii, si alte venituri, vor completa formularul 200 – Declaratie speciala privind veniturile realizate in anul 2010, la toate capitolele aferente tipului de venit obtinut, inclusiv capitolul III, Destinatia sumei reprezentand 2% din impozitul pe venitul anual datorat.
Puteti obtine declaratiile 200 si 230 de la administratiile financiare, le puteti descarca de pe situl Ministerului Finantelor Publice (portal ANAF, zona de asistenta a contribuabililor, persoane fizice, formulare), puteti ruga o cunostinta sa va faca o copie, puteti cere o copie organizatiei catre care doriti sa directionati 2%
Trimiteti prin posta declaratiile administratiei financiare de la domiciliul dvs. sau depuneti-o chiar dvs. Termenul limita este 15 mai 2011!
DOAR SPRIJINITI DE DUMNEAVOASTRA PUTEM CONTINUA SERVICIILE DE CONSILIERE GRATUITA ADRESATE MEMBRILOR SI REPREZENTANTILOR ASOCIATIILOR DE PROPRIETARI!
Consolidarea cladirilor incadrate in clasa I de risc seismic si care prezinta pericol public
luni, martie 14, 2011 15:16In fiecare an, odata cu apropierea lunii martie sau cu ocazia unor dezastre petrecute in alte tari, autoritatile isi aduc aminte de „Consolidarea cladirilor incadrate in clasa I de risc seismic si care prezinta pericol public„.
Se fac intalniri bine mediatizate, se dau declaratii incurajatoare dar toate acestea nu pot ascunde un fapt simplu: din 400 de cladiri, in Bucuresti, s-au consolidat mai putin de 40 in 16 ani (din 1994 de cand a fost adoptata OG 20/1994) … si alte cateva sunt in lucru!
Degeaba a alocat fondurile (asa reduse cum sunt!!!) Ministerul Dezvoltarii Regionale!
Degeaba s-a imbunatatit cadrul legislativ!
Cum pot fi catalogate autoritatile locale care nu au consumat fondurile alocate?
Cine va raspunde in cazul unui dezastru?
Propuneri
- Consideram potrivite masurile de inasprire a legislatiei prin sanctionarea proprietarilor care impiedica desfasurarea programului dar sanctiunile ar trebui sa fie aplicate si autoritatilor locale cand:
1. Nu se pun la dispozitie locuinte pe perioada consolidarii.
2. Nu se respecta termenele in executarea lucrarilor de consolidare.
3. Nu se raporteaza transparent motivele intarzierilor.
Obligatii ale asociatiilor de proprietari in domeniul securitatii si sanatatii in munca!
joi, martie 10, 2011 10:12In cadrul seminariilor complet gratuite adresate membrilor si reprezentantilor asociatiilor de proprietari (din toate sectoarele Capitalei), Miercuri, 16.03.2011, ora 11.00, la Sala de Seminar de la Sphera (str Sg Nutu Ion nr 44 Sector 5 Bucuresti), are loc seminarul cu tema: Obligatii ale asociatiilor de proprietari in domeniul securitatii si sanatatii in munca! (parte a seminariilor saptamanale ce se desfasoara din 1997, in fiecare Miercuri).
Dezbaterile vor viza:
- Legislatie in domeniul securitatii si sanatatii in munca Propuneri de imbunatire a cadrului legislativ;
- Ghiduri si Recomandari pentru implementarea legislatiei;
- Obligatiile asociatiilor de proprietari fata de personalul angajat si fata de ITM;
Invitati:
- Reprezentanti ai asociatiilor de proprietari din Bucuresti;
- Reprezentanti ai Inspectiei Muncii
- Reprezentanti ai ITM Bucuresti.
- Parlamentarii din Circumscriptia Electorala Bucuresti;
- Reprezentanti ai Serviciilor pentru Asociatiile de Proprietari din cadrul Primariilor de Sector;
- Invitati permanenti: radet Bucuresti, distrigaz, apa nova bucuresti, 3d romania;
- Specialisti in domeniu;